Lyd & Bilde Forum » Hi-Fi

Nad C390DD til Klipsch RF 82

(2 poster)
  • Startet for 5 years siden av SixxAM
  • Siste svar fra Geir Nordby
  1. SixxAM
    Medlem
    Postet for 5 years siden #

Hei.

Hva tror dere om denne kombinasjonen?? Er ute etter bra trøkk. Og denne Nad`en får en med HDMI som jeg ser som en fordel da jeg skal koble til prosjektor og blue ray

Er det evt. en annen forsterker som funker bedre, og er billigere?? Bør ha HDMI. Det er vel beste signal for både lyd og bilde...eller??

Jeg har et rom på 35 kvm med skråtak. Er det stort nok for rf 82?? Eller burde jeg gå ned til rf 62?

2. Geir Nordby
    Moderator
    Postet for 5 years siden #

Hei! Tror det kan funke fint! RF-82 bør funke i rommet ditt, men kan være en fordel å avtale med forhandler at du kan bytte til RF-62 hvis det ikke funker. Lykke til!

Angående HDMI er det meget praktisk om du har en Blu-ray-spiller som også skal spille CD-er. Spesielt dersom Blu-ray-spilleren også kan strømme høyoppløste musikkfiler som 24-bit FLAC og WAV (Cambridge 651BD og 751BD, eller en spiller fra Oppo, for å nevne noen). Men dersom du ikke skal spille høyoppløst lyd, vit at HDMI har mer jitter enn du for eksempel får med en koaksialkabel, fordi lydsignalet på HDMI synkroniseres mot videoklokka, som har en frekvens som ikke går opp i f.eks. 44,1 kHz, som er standarden for CD. Fordelen med HDMI er økt båndbredde og dermed støtte for høyoppløst lyd i flere kanaler.

Svar

Du må logge inn for å poste.